Dinsdag 7 juni reikte de NSvP tijdens het OmkeerEvent 2016 drie Challengeprijzen uit aan inspirerende initiatieven die moeten bijdragen aan meer kansen voor jongeren op de arbeidsmarkt van morgen. De twee Juryprijzen en een Publieksprijs werden gekozen uit tien genomineerde voorstellen die uit de in totaal 86 inzendingen waren geselecteerd. Bestuursleden van de NSvP kenden de twee Juryprijzen toe. De Publieksprijs werd toegekend door het 150-koppig publiek in de Metaal Kathedraal in Utrecht tijdens het OmkeerEvent. De winnaars ontvangen ieder een subsidie van 30.000 euro om hun plannen werkelijkheid te laten worden.
 
logo-nsvp-alleen-puntjes
 
 
De initiatieven ‘de ZomerOndernemer‘ (pitch) en ‘Informeel leren via nieuwe vormen van werken‘ (pitch) werden door de jury gekozen tot twee van de drie winnaars van de Challengeprijs. Tijdens het OmkeerEvent pitchten de tien genomineerden hun initiatief om een gooi te doen naar de Publieksprijs. Met de meeste publieksstemmen won het initiatief ‘Heroes of the Sky‘ (pitch) de derde Challengeprijs.

De ZomerOndernemer

Project ZomerOndernemer laat jongeren tussen de 15 en 22 jaar tijdens de zomervakantie kennismaken met het ondernemerschap. Jongeren starten in deze periode hun eigen bedrijf en ervaren zo wat het is om ondernemer te zijn. De deelnemers worden begeleid door ervaren coaches in nauwe samenwerking met het regionale bedrijfsleven, banken en overheden. Hierdoor ontstaat een sterk en waardevol netwerk om de deelnemers heen. Bij De ZomerOndernemer leren jongeren van ervaren ondernemers en hun oriëntatie op de arbeidsmarkt krijgt een nieuwe invalshoek. Doel is het stimuleren van de ondernemende mindset en zo de zelfredzaamheid onder jongeren te vergroten. De ZomerOndernemer is een initiatief van stichting The New Enterpreneur.

Informeel leren via nieuwe manieren van werken

Dit project laat vijftig jongeren in de praktijk ervaren hoe de nieuwe economie werkt en hoe zij zich daarin op een natuurlijke, informele manier kunnen blijven ontwikkelen, online en offline. De nadruk ligt op talentontwikkeling, netwerkontwikkeling en werken in flexibele teams. Vanuit eigen talenten en een eigen doel zoeken mensen verbinding met anderen en werken tijdelijk samen aan een resultaat. Via onderzoek wordt vastgesteld wat het effect is voor hun positie en kansen op de arbeidsmarkt. De betrokken partners zijn WIN Recept, Seats2Meet, Part-up, Stichting Mooi. Zij stellen hun voorzieningen, tools, ervaring en netwerk beschikbaar.

Heroes of the Sky

Heroes of the sky is een project waarmee de initiatiefnemers een methodiek willen ontwikkelen waarmee jongeren met een beperking en culturele talenten gecoacht kunnen worden door professionals uit het vak. In een gelijkwaardige samenwerking maken zij cultuur die geprogrammeerd wordt op culturele evenementen. Van talent, naar portfolio naar inkomsten. Heroes of the Sky is een initiatief van Stichting Skyway.
 
logo-nsvp-alleen-puntjes
 
 

Reacties

reacties