Nieuws

Hoe en waar leren jongeren skills voor de toekomst? Wat moet er worden omgekeerd om leren en talentvol werken ruim baan te geven? Hoe gaan we van moeten naar willen leren? Deze vragen staan centraal in het whitepaper van Juliette Walma van der Molen en Paul Kirschner dat als titel ...

Lees meer


Drie keer € 10.000 voor beste plan OntwikkelNudges “Demonstreer de bijdrage van Nudging aan leergedrag en ontwikkeling van werkenden of werkzoekenden.” Zo luidde de hoofdvraag van de NudgeChallenge van de NSvP. Hoe kun je met gedragskennis een nieuwe invulling geven aan bestaand employability-beleid? We ontvingen ...

Lees meer


Drie keer € 20.000 voor beste initiatieven SkiLLLs Challenge Op het jaarlijkse OmkeerEvent op 15 juni werd bekend welke drie initiatieven de SkiLLLs Challengeprijs van ieder € 20.000 wonnen om hun plannen te realiseren. De twee juryprijzen en een publieksprijs gaan naar: Maakplaats 021 Fellowship ...

Lees meer


Hoe gaan we een Leven Lang Leren? Skills voor de toekomst volgens de deelnemers van de SkiLLLsChallenge Bekijk de video pitches van de 8 genomineerden voor de skillls challenge. Op 15 juni zal tijdens het OmkeerEvent bekend worden gemaakt wie de drie trotse winnaars zijn. ...

Lees meer


Reframing een Leven Lang Leren: van moeten naar willen. Een Leven Lang Leren wordt steeds belangrijker, maar toch is het geen vanzelfsprekendheid. Wat houdt ons tegen? Wat maakt dat we écht willen leren? Wat moet er worden omgekeerd om leren en talentvol werken ruim baan ...

Lees meer


Hoe gaan we een Leven Lang Leren? Skills voor de toekomst volgens de deelnemers van de SkiLLLsChallenge Inmiddels zijn alle 29 inzendingen voor de SkiLLLsChallenge binnen. Hier kun je een overzicht van alle inzendingen vinden. Op welke toekomst vaardigheden voor een Leven Lang Leren op ...

Lees meer


De wereld van werken en leren verandert snel. Het volgen van een opleiding vandaag biedt jongeren geen garantie dat het beroep waarvoor zij worden opgeleid straks nog bestaat. Bovendien zullen er ook nieuwe banen ontstaan waarvan wij nu geen weet hebben en waarvoor wij dus ...

Lees meer


Het stimuleren van opleiding en ontwikkeling van medewerkers is niet alleen een kwestie van genoeg financiële middelen en de juiste leermethode. Medewerkers gaan niet automatisch van alles leren, maar dat maakt hen niet per se uitgeleerd of passief. Er kan een employability-impasse zijn ontstaan. Maar ...

Lees meer


De Nederlandse Joanne Reinhard (27) is senior advisor bij het Behavioural Insights Team (BIT) gevestigd in Londen. Een organisatie met een multidisciplinair team van beleidsadviseurs en -onderzoekers dat het beleid op vele terreinen wil verbeteren door kennis van menselijk gedrag. Wat verstaat Reinhard onder een ...

Lees meer


Leven Lang Leren is net zo belangrijk als eten en drinken, dat zei Mariette Hamer voorzitter van de SER deze zomer. Maar het aantal werkenden dat tijdens de loopbaan kiest voor bij- of omscholing blijft beperkt. Vooral laagopgeleiden, die het hoogste risico op werkloosheid lopen, komen weinig toe aan ...

Lees meer